Beoordeling. Predator 9500W Inverter Generator / Is Het Goed?
Is het de moeite waard om de 57080 te kopen? (Koop op havenvracht)

Als je zoekt naar een 9500W inverter generator, dan komt er maar één naam naar voren, de Predator 57080. Dit nieuwe product van Harbor Freight is de krachtigste inverter generator die er is. Het merk heeft behoorlijk wat aanhang gekregen, met zijn gelijkenis met Honda-generatoren voor een veel lagere prijs. Natuurlijk roept deze gelijkenis veel vragen op. Deze beoordeling van de Predator 57080 inverter-generator onthult het mysterie rond het merk, de generatoren en de oorsprong van Predator-motoren.

Naast het verstrekken van de meest grondige Predator-review, zal ik ook veel vragen beantwoorden. Wie maakt Predator generatoren en motoren? Zijn roofdiermotoren Honda-klonen? Met als hoogtepunt de belangrijkste: zijn Predator-generatoren goed?

Een nadere blik op de Predator 57080 / 9500W invertergenerator

Predator 9500 Inverter Generator – Groter vermogen, minder lawaai?

Bekijk deze video op YouTube

Ik zal ook enig inzicht geven in Harbor Freight, de enige leverancier van de Predator 9500W inverter generator en een van hun meest populaire modellen, de 8750 (8750W/7000W) inverter generator beoordelen. Om de zaken af te ronden, zal ik een review geven van de Honda EU7000iSNAG. Velen geloven dat de Predator-8750 een goedkope knock-off is van de reeks-topping 7.000 W Honda-omvormer.

Er komt nog meer. Ik zal de Predator 57080 en zijn alternatieven bespreken, evenals de groeiende rol die draagbare generatoren spelen in de veranderende wereld van vandaag. Velen van ons moesten opnieuw evalueren hoe belangrijk het is om een betrouwbare en duurzame elektriciteitsvoorziening te hebben als gevolg van klimaatverandering en alles wat het met zich meebrengt. Met hittegolven, hevige orkanen en onvoorspelbare sneeuwstormen in de winter, is conventionele elektriciteitsvoorziening gewoon niet zo betrouwbaar als het was.

Het is moeilijk om off-grid te leven en duurzame energie op te wekken. De ideale off-grid woning bevat vaak een draagbare generator. Deze generatoren kunnen worden gebruikt om back-upstroom te leveren wanneer andere elektriciteitsbronnen, zoals zonne-elektriciteit, niet aan de vraag kunnen voldoen.

Naarmate onze afhankelijkheid van draagbare stroom toeneemt, rijzen er nog meer vragen. Hoe belangrijk is een omvormer? Is een inverter generator een noodzaak? Hoe zit het met koolmonoxide? Producenten van generatoren ontwikkelen steeds vaker CO-bewakingssystemen om de veiligheid van hun machines te verbeteren. Deze belangrijke vragen maken deel uit van een groter debat over back-up en draagbare stroomvoorziening. Dit artikel gaat in op deze belangrijke vragen en geeft antwoorden.

Dit artikel heeft nog veel meer te bieden. Ik zal beginnen met het actuele onderwerp, een bespreking van de nieuwe en opwindende Predator 57080 9500W-invertergenerator, gevolgd door het kleinere Predator-model en zijn Honda-equivalent. Ga dan verder met een heleboel interessante onderwerpen die betrekking hebben op het gebruik van deze generator, het merk en alle vragen die u wilt beantwoorden met betrekking tot Predator-generatoren.

Ga lekker zitten en bereid je voor op een lange en fascinerende lezing.

Kenmerken :

  • CO SECURE-technologie schakelt de generator automatisch uit om de veiligheid te garanderen wanneer gevaarlijke hoeveelheden koolmonoxide worden gedetecteerd
  • Ultrakrachtige PREDATOR 459cc-motor biedt voldoende vermogen voor grote back-uptoepassingen
  • Pure sinusgolftechnologie voedt gevoelige elektronica zoals smartphones, laptops en tv’s.
  • De superstille behuizing reduceert het geluidsniveau van de generator tot slechts 67 dB
  • Geïntegreerde urenteller maakt het gemakkelijk om onderhoudsniveaus te volgen
  • Voor een gemakkelijke start wordt de elektrische start geleverd met een lekvrije batterij.
  • Vier platte wielen met een inklapbare handgreep zorgen voor gemakkelijk transport
  • Inclusief: 120v 20A GFCI-beveiligde stopcontacten, 120v/240v 30A twistlock, 120v 30A twistlock, 12v 8A DC, USB-uitgangen

OVERZICHT ?-

Nooit eerder was er een sterkere invertergenerator. De Predator 57080 biedt een verbluffend piekvermogen van 9.500 watt, met een vermogen van 7.600 W. Dit vermogen kan grote airconditioners opladen en uw huis draaiende houden. U profiteert ook van een lage THD-omvormerenergie. Dit betekent dat u zich geen zorgen hoeft te maken dat uw computer, radio of andere elektronische apparaten beschadigd raken door vuile gasgeneratoren.

Deze beoordeling zal zich richten op de relatie tussen Predator-generatoren en Honda-generatoren. Ik zal na de recensie nader op dit onderwerp ingaan. Maar omdat er zoveel griezelige overeenkomsten zijn tussen Predator-generatoren en Honda, kunnen we zeker accepteren dat er behoorlijk wat wordt gekloond. Hoewel ik niet met absolute zekerheid kan zeggen hoeveel Honda-engineering er is gekopieerd, zijn er duidelijke tekenen dat Honda in ieder geval een significante invloed heeft gehad op het ontwerp van de generator.

VIDEO

Predator Generator CO Secure Operation Video

Bekijk deze video op YouTube

De Predator 57080 lijkt erg op de EU7000i, de naaste concurrent van Honda. Dit wordt nog duidelijker als je de Honda generator vergelijkt met de Predator 8750, die even groot is. Hoewel ze niet identiek zijn, lijken ze erg op elkaar. Wanneer we onder de huid beginnen te kijken, worden de overeenkomsten nog duidelijker.

Hoewel ze veel op elkaar lijken, zijn sommige verschillen overduidelijk. De Predator 57080 kost ongeveer de helft van de Honda EU7000i (en iSNAG-upgrades), dus het is onmogelijk om identiek te zijn. De Predator 57080, die veel goedkoper is, levert veel meer vermogen. Terwijl we doorgaan met deze recensie, zal ik de verschillen en overeenkomsten benadrukken.

Het eerste wat me opviel zijn de plastic isolerende geluidskappen. Ik ben altijd enorm onder de indruk geweest van de metalen panelen die worden gebruikt op de stillere invertergeneratoren van Honda. Dit is niet alleen duurzamer, maar verbetert ook het geluidsniveau aanzienlijk. Met slechts 67 dBA is de Predator 57080-generator vrij stil. Ik gok dat het meet op 25% output. Dit is nog steeds niet zo stil als de 52dBA-specificatie van de Honda 7.000 W-generator. De Predator generator is veel voordeliger en krachtiger dan de Honda 7000W inverter generator. Ik heb geen klachten over het geluid of de plastic panelen.

We kunnen nu de 459cc OHV-motor zien met een elektrische starter en een terugslag-back-upstart. Dit ziet eruit als een fantastische motor en lijkt identiek aan de Honda GX390, die de EU7000i aandrijft. De Predator-motor is groter (459 cc vs. 390 cc). Deze motoren zien er bijna identiek uit, behalve de boring en zuiger.

Nu ga ik hier alleen af op visuele aanwijzingen, maar ik ken Honda-motoren heel goed en heb het grootste respect voor deze machines. Op basis van mijn jarenlange observatie en een goed begrip van motoren, zou ik zeggen dat dit een verbeterde versie van de Honda GX-motor is. Predator-motoren zijn grotendeels gebaseerd op Honda-modellen.

De Predator-motor start en loopt net zo goed als elke Honda GX-motor die ik heb gezien. Ik kan echter niet getuigen van de kwaliteit of controle van de materialen of het vakmanschap. Dit is een Honda-kloonmotor, geen door Honda gebouwde motor. Er is naar mijn mening een groot verschil. Dit wil niet zeggen dat de motor inferieur is, maar het is moeilijk te zeggen door er alleen maar naar te kijken. We zullen veel werk moeten verzetten voordat we kunnen bepalen of de Predator-motor het kan opnemen tegen de originele Honda. Als ik een gokker was, zou mijn geld op Honda staan. Hoewel dat geld in termen van waarde discutabel zou zijn. Het prijsverschil tussen de Predator-generator en de Honda EU7000iS is doorgaans meer dan afhankelijk van de verkoper.

Deze motoren zijn op subtiele manieren geconstrueerd. In alle opzichten is het basisontwerp echter hetzelfde. Voor de meer nieuwsgierigen onder jullie, zal ik een gedetailleerde, meer technische analyse geven van de Honda vs Predator-motor na de generatorrecensies. Voor de gemiddelde generatorgebruiker is de dagelijkse werking hetzelfde. De Predator 5780 heeft een geavanceerde motor die EPA III en CARB-gecertificeerd is.

Dit betekent dat u hetzelfde ongelooflijke brandstofverbruik krijgt als Honda. De Predator 57080 is uitgerust met een enorme brandstoftank van 31 liter. Het ongelooflijke brandstofverbruik van deze motor in combinatie met de extreem lange looptijden maken hem ongelooflijk efficiënt. De Predator 57080 kan 18,5 uur ononderbroken stroom leveren met een volle tank. Dit is wat het betekent in het echte leven. Als je thuis bent met de koelkast aan, een grote airconditioner (ongeveer 10.000 BTU) en een paar algemene apparaten met een laag wattage die je in deze periode gebruikt, kun je tot 18 19 uur stroom verwachten voordat je moet de benzinetank bijvullen. Verwacht een stofzuiger of wasmachine te gebruiken voor het schoonmaken van het huishouden, wat ongeveer 16-17 uur duurt. Ik zou zeggen dat je voor een middelgroot huis gemiddeld op een bepaalde dag minimaal 16 uur aan looptijd hebt.

Het hele pakket is even praktisch en handig. De grote generator is beschermd en bevestigd aan een stevig frame met vier rubberen wielen. Om toegang te krijgen tot de motor voor olieverversing, het opladen van de batterij en andere onderhoudsfuncties, hebt u een schroevendraaier nodig, die is inbegrepen in de set die bij de generator wordt geleverd, evenals een bougiesleutel en oplaadkabels voor de batterij. Hoewel de toegang tot het motorcompartiment niet zonder gereedschap is, is het relatief probleemloos. U hoeft slechts twee schroeven los te draaien en het zijpaneel glijdt er gemakkelijk uit. Als je klaar bent, schuift het weer op zijn plaats.

Het gebruikerspaneel ziet er geweldig uit. Het heeft een startschakelaar met drie standen aan, start), met een eco-modusschakelaar er direct naast. Met deze schakelaar kunt u ervoor kiezen om het motortoerental te verlagen wanneer de belastingsvraag minder is dan 25% (<1.900W), waardoor de generator stiller en zuiniger wordt. De choke wordt bediend door een zelfverklarende draaiknop onder de startschakelaar. U kunt een terugloopstarter gebruiken in geval van nood als uw batterij niet volledig is opgeladen. Dit is mogelijk dankzij Honda’s motordecompressiesysteem.

De stopcontacten zijn talrijk en mooi gerangschikt, met stroomonderbrekers voor alle circuits, evenals een 2-polige hoofdonderbreker en GFCI-beveiliging voor de 120V-stopcontacten. Er is een keuzeschakelaar beschikbaar voor voedingsspanningen van 120V/240V, 120V/240V en 120V/240V. Deze generator is omschakel- en camperklaar, dankzij 30A 120V/240V en 30A 120V stopcontacten. Het heeft ook 2 X duplex huishoudelijke 20A (5-20R) stopcontacten, een 12VDC 8A stopcontact en 2 X USB-poorten.

Deze generator heeft zelfs parallelle aansluitpoorten. Dit betekent dat u uw vermogen kunt verdubbelen tot een oogverblindende 15.200W/19.000W, met behulp van twee Predator 57080-generatoren die parallel zijn aangesloten. Nog verbazingwekkender is het feit dat deze generatoren en de parallelle kit minder dan één Honda EU7000iS kosten. De nieuwe, verbeterde Honda EU7000iSNAG is nog duurder. Het is moeilijk om te argumenteren met dit soort prijs per watt.

De Predator 57080 heeft, net als veel andere merken (zoals Briggs & Stratton of Champion Equipment), koolmonoxidebewaking. Als de CO-niveaus te hoog zijn, schakelt de CO SECURE-technologie de generator automatisch uit.

Gewicht is geen belangrijke factor voor een dergelijke grote generator. De Predator 57080 weegt 117 kg. Desalniettemin is het behoorlijk draagbaar. De generator kan gemakkelijk worden verplaatst dankzij de dubbele neerklapbare handgrepen en de ingebouwde wielset. Hoewel de wielen niet groot zijn, wordt deze machine niet aanbevolen voor mobiliteit op elk terrein. De voorwielen hebben een voetbediende rem, waardoor de generator gemakkelijk veilig op zijn plaats kan worden gehouden.

Hoewel het moeilijk zou zijn om me te overtuigen van een betere generator dan de Honda EU7000iSNAG-generator, zullen de bonentellers het moeilijk vinden om het prijsverschil tussen de Honda-modelgenerator en de Predator 9.500W-generator te rechtvaardigen.

Ik heb een jongensachtige liefde voor precisietechniek en duurzame kwaliteit. Honda is de beste generatorfabrikant als het gaat om technische uitmuntendheid. Zijn de Predator 57080 exemplaren net zo goed als Honda? Het is iets dat ik betwijfel. We kunnen de fundamentele realiteit van het leven niet negeren. Het is de moeite waard om twee keer zoveel te betalen voor de Honda-generator als de Predator 57080 bijna hetzelfde vermogen heeft. De populaire stemming is met de Predator-generator. Dit is begrijpelijk, want we hebben het over veel geld dat niet kan worden genegeerd.

Technische specificaties / Predator57080 (9500W omvormer)

Review : Predator 57480 ( 8750 W) / Inverter Generator

5000W draagbare generator

Met Koolmonoxide Monitoring / UITZONDERLIJKE WAARDE!

Pure sinusgolftechnologie.

Kenmerken :

  • CO SECURE-technologie schakelt de generator automatisch uit om de veiligheid te garanderen in geval van gevaarlijke niveaus van koolmonoxide.
  • Vermogen: 8750 W starten / 7000 W actief
  • PREDATOR 420cc-motor levert voldoende vermogen voor grote back-uptoepassingen
  • Pure sinusgolf-invertertechnologie voedt gevoelige elektronica zoals smartphones, laptops en tv’s veilig
  • Start gemakkelijk met een elektrische startaccu
  • Inclusief grote 10 inch platte wielen en een inklapbare handgreep voor maximale draagbaarheid
  • Geïntegreerd digitaal display toont looptijd, totale uren, volt, frequentie en andere informatie
  • Het is gemaakt van zwaar staal en heeft GFCI-beschermde stopcontacten. Dit maakt het perfect voor vacaturesites
  • Verlichte indicatoren voor output, laag oliepeil en overbelasting

OVERZICHT

Bij het beoordelen van de Predator 57080 9.500W inverter-generator, heb ik verschillende verwijzingen gemaakt naar de Honda EU7000iS/EU7000iSNAG, deze analogie wordt nog relevanter bij het beoordelen van de Predator 8750. Dit model bestaat al langer dan de Predator 57080 en komt beter overeen met de 7000W Honda-invertergenerator die het origineel lijkt te zijn waarop beide Predator-generatoren zijn gebaseerd.

Hoewel de Predator 8750 geen 100% gekloonde Honda is, valt niet te ontkennen dat het vrijwel dezelfde machine is, alleen veel goedkoper gefabriceerd. Het is een enorm prijsverschil. De Predator 8750 is bijna vier keer goedkoper dan het originele Honda.

VIDEO 57480

Maak kennis met de PREDATOR 8750-Watt invertergenerator met CO SECURE

Bekijk deze video op YouTube

Met bijna 25% van de prijs levert de Predator 8750 veel meer vermogen dan de Honda 7.000 W maximaal rijvermogen en 8.750 piekvermogen (predator) versus 7.000 W/5.500 W (Honda). De AC-stopcontacten worden gevoed door een zuivere sinusomvormer, zoals de Honda EU7000iSNAG. Dit lijkt bijna te mooi om waar te zijn. U kunt vier Predator 8750W-generatoren kopen voor dezelfde prijs als een enkele Honda EU7000iSNAG, en u krijgt een veel krachtigere generator. Je moet geloven dat er een addertje onder het gras zit.

Ik heb veel onderzoek gedaan naar de problemen die Predator-generatoren kunnen veroorzaken. Niet alleen dit model, maar allemaal. Deze generatoren zijn misschien niet perfect, maar ze zijn nog steeds in staat om de betrouwbaarheid en duurzaamheid te evenaren waar Honda om bekend staat. Met een beetje knowhow kunnen de meeste problemen met predatorgeneratoren worden opgelost. Voor degenen die willen weten wat ze kunnen verwachten bij het kopen van een Predator-generator bij Harbor Freight, en wat eraan kan worden gedaan, zal ik dit onderwerp na de beoordeling bespreken.

In deze recensie zal ik niet kijken naar wat de komende jaren (of misschien niet) een reden tot zorg kan zijn. De Predator 8750 zal worden beoordeeld zodra hij arriveert, nieuw en glanzend. Afgezien van enkele QC-problemen en schade tijdens verzending, zijn de meeste mensen blij met hun aankoop van de Predator 8750.

Harbor Freight is erg goed in het oplossen van garantiekwesties en restituties. U kunt uw Predator 8750 binnen 90 dagen retourneren om een volledige terugbetaling te ontvangen als deze niet in perfecte staat is. Zoals altijd worden verzend- en administratiekosten niet terugbetaald. Dit zou je zenuwen moeten kalmeren. Hoewel het artikel goedkoop is, kunt u verzekerd zijn van kwaliteit van een in de VS gerespecteerde detailhandelaar.

Laten we naar het vlees en de ziel van deze Predator-8750-omvormerbeoordeling gaan.

Als je de Predator 8750 vergelijkt met de Honda EU7000iSNAG, dan is het eerste dat opvalt het ontbreken van geluidsisolerende panelen rondom de Predator-generator. De Predator 8750 is een luidere generator en de motor en andere onderdelen zijn niet beschermd tegen schade. Dit is zeker geen stille inverter generator bij een gespecificeerd geluidsniveau van 75dB. Aangezien er geen uitgangsvermogensniveau is voorzien voor deze geluidsspecificatie, ga ik ervan uit dat dit het beste scenario is, waarschijnlijk op 25% output met de eco-modus ingeschakeld.

Het elimineren van zware metalen panelen heeft een groot voordeel: het vermindert het gewicht. Er zijn een paar andere factoren die van invloed zijn op het gewicht, zoals een iets lichtere motor en een paar andere componenten die waarschijnlijk niet van dezelfde zware standaard zijn als de Honda-generator. Hierdoor weegt de Predator 8750 inverter generator 51 kg minder dan de Honda EU7000i. Dit ondanks de grotere cilinderinhoud. De roofdiergenerator heeft een fantastische wielset voor elk terrein en dubbele neerklapbare handgrepen.

Predator 8750’s 420cc kopklepper roofdiermotor is bijna identiek aan de Honda GX390. De roofdiermotor heeft een iets grotere capaciteit van 390cc voor de originele Honda-motor. De Predator-motor gebruikt een carburateur om brandstof te leveren, terwijl de Honda-motor geavanceerde elektronische brandstofinjectie gebruikt. Dit is een opmerkelijk verschil met de GX390 EFI Honda-motor. Dit betekent dat hoewel de Predator-motor iets groter is, deze lichter is. Ik denk dat ze misschien ook minder gietijzer en andere zware componenten gebruiken voor de goedkopere Predator-motor.

Carburateur versus brandstofinjectiemotoren hebben als nadeel een hoger brandstofverbruik. De Predator 8750 verbruikt meer brandstof dan zijn Honda-tegenhanger. Het is echter een redelijk zuinige motor, met een looptijd van 15 uur (bij 25% belasting) uit een gastank van 27 liter. Deze motor is EPA III- en CARB-compatibel. De Predator 8750 heeft CO SECURE koolmonoxide monitoring, in overeenstemming met moderne veiligheidsnormen. Als de CO-niveaus gevaarlijk worden, wordt de generator uitgeschakeld.

Dit is een zeer gebruiksvriendelijke generator met zowel elektrische als terugloopstarters. Het heeft een conventionele choke-hendel, die u trekt om in te schakelen, en een gebruiksvriendelijke startschakelaar. Zoals zowat elke andere inverter-generator, kan een schakelaar op het gebruikerspaneel worden gebruikt om het toerental te verlagen wanneer de belastingsvraag minder is dan 25%, waardoor het geluid en het brandstofverbruik bij lagere belastingen worden verminderd.

Er zijn 4 x 120V 20A stopcontacten, met GFCI bescherming, en een 30A 120V/240V stopcontact. Naast de AC-stopcontacten heeft de Predator 8750 ook een 12VDC-stopcontact en 2 X USB-poorten. Alle verkooppunten zijn beschermd door plastic afdekkingen. In tegenstelling tot de grotere Predator 57080, biedt dit model geen parallelle connectiviteit. De tank heeft een digitale meter en een display dat het vermogen en de looptijd weergeeft.

Wat me echt verbaast over de Predator 8750 is de prijs. Een ongelooflijk krachtige inverter-generator die iets meer kost, is een ongelooflijke deal. Een werkelijk geweldige generator voor de prijs. Het ontwerp is fantastisch. Het is een goede kopie van de Honda EU7000iSNAG, die door velen wordt beschouwd als het beste ontwerp van de invertergenerator. Zelfs als we er rekening mee houden dat deze generator niet volgens de hoge standaard van Honda is gemaakt, is de prijs gewoon te hoog om te negeren.

Kenmerken :

  • Perfect voor back-up stroomvoorziening thuis, campers, buitenevenementen en meer
  • De EU7000iS kan verschillende apparaten bedienen. Dit maakt hem ideaal voor mobiel gebruik thuis, op de camping of elke andere buitenactiviteit. Kijk voor meer voorbeelden op ons tabblad toepassingen.
  • Elektronische brandstofinjectie is efficiënter en minder onderhoud. Slimme elektronische brandstofinjectietechnologie verbetert het brandstofverbruik, elimineert de choke van de motor en vermindert brandstofgerelateerde carburateurproblemen. De betrouwbare Honda GX390-motor is ontworpen om superieure prestaties en een lange levensduur te bieden.
  • Honda My Generator-app + Bluetooth-mogelijkheid
  • Honda’s exclusieve My Generator-smartphone-app biedt generatorbediening en -bewaking op afstand met indrukwekkende prestaties en ongeëvenaard gemak. Het maakt gebruik van Bluetooth-connectiviteit voor draadloos starten/stoppen, bewaking van de werking en onderhoudsherinneringen.
  • CO-MINDER: Geavanceerd koolmonoxidedetectiesysteem: bewaakt continu het koolmonoxidegehalte (CO). Het schakelt de generator automatisch uit voordat gedetecteerde CO-niveaus in de buurt van de generator gevaarlijk hoog worden.
  • ULTRA-stil – Minder lawaai dan normaal gesprek – Uw buren zullen u dankbaar zijn. De EU7000iS werkt op 52 tot 58 dB(A), wat minder ruis is dan een normaal gesprek. Dit maakt het ideaal voor extra RV-vermogen, het aandrijven van buitenevenementen en elke andere activiteit waarvoor een stille werking vereist is.
  • Brandstofzuinig loopt tot 16 uur op 5,1 gal. van brandstof
  • Grote brandstofefficiëntie. Afhankelijk van de belasting kan hij tussen de 6,4 en 16 uur op één tank draaien. Het is ideaal voor ’s nachts stroom.
  • Hoogwaardige invertertechnologie zorgt voor betrouwbare stroomvoorziening voor computers en andere gevoelige apparatuur
  • Honda’s invertertechnologie betekent stabiel, schoon vermogen in een kleiner, lichter pakket. Honda’s invertertechnologie is nauwkeurig en produceert stroom die net zo betrouwbaar is als wat u uit uw stopcontacten thuis haalt.
  • Eenvoudig inklapbare handgrepen: de EU7000iS heeft handige handgrepen die kunnen worden verhoogd voor transport en verlaagd voor compactere opslag. Wanneer het tijd is om het op te slaan, zult u dankbaar zijn.
  • Geïntegreerde i-Monitor geeft informatie over bedrijfsuren, wattage en motortoerental. Het biedt ook diagnose die kan worden gebruikt voor dealeronderhoud.
  • GFCI-uitgangen: De EU7000iS heeft twee GFCI 20 amp, 120 V duplex-uitgangen, die voldoen aan de ETL- en NEC-normen.
  • Schakelaar om 120/240V Voltage te selecteren
  • Kies tussen 120 en 240 volt of alleen 120 volt. Het totale generatorvermogen is toegankelijk via elk 120 volt stopcontact, met uitzondering van de capaciteit van elk stopcontact. Hiermee kunt u units met een grotere wattage-behoefte aandrijven.
  • 3 jaar residentiële en commerciële garantie: gemoedsrust, wetende dat als er iets gebeurt, je drie jaar gedekt bent.
  • U kunt meer vermogen toevoegen aan uw EU7000iS door ze aan te sluiten met een optionele parallelle kit. Voeg voor meer vermogen een tweede EU7000iS toe. U kunt twee identieke modellen parallel laten lopen met een optionele kit die tot 14000 watt produceert.
  • Robuuste wielen maken het gemakkelijk te manoeuvreren en te vervoeren.
  • Handige elektrische start met drukknop
  • Als optie kun je easy recoil ook als back-up gebruiken.
  • Protected by Oil Alert: Beschermt de generator door de motor af te zetten wanneer er een laag oliepeil wordt gedetecteerd.
  • Elektronische stroomonderbrekers : Beschermt de generator tegen overbelasting.
  • Brandstofmeter standaard
  • OVERZICHT

    Toen ik de Honda EU7000iS voor het eerst testte, kwam ik tot de conclusie dat dit de beste generator was die ooit is gebouwd. Jaren zijn verstreken en anderen hebben geprobeerd het succesverhaal van Honda te imiteren. Ze zeggen dat imitatie de beste vorm van vleierij is. Ik weet zeker dat de marketingmanagers van Honda niet blij zijn met de vleierij die ze hebben ontvangen. Omdat de Predator 8750 en 57080 veel krachtiger en goedkoper waren, had dit zeker een impact op de verkoop van Honda-generatoren.

    Ongeacht hoe concurrerende generatormerken hebben geprobeerd de topklasse Honda-invertergenerator te evenaren, ik geloof nog steeds dat geen enkele in de buurt komt. Dit is tenslotte het beste dat Honda te bieden heeft en er is geen vergelijking mogelijk als het gaat om het streven van Honda naar perfectie.

    VIDEO

    2021 Honda Bluetooth Generator EU7000is Review: 7000 Watt

    Bekijk deze video op YouTube

    De Honda EU7000iSNAG generator is hetzelfde als de betrouwbare EU7000iS maar dan met CO Monitoring. Dit lijkt de laatste jaren de trend te zijn geweest voor de meeste generatorfabrikanten. De nieuwe Honda EU7000iSNAG 2021, die in de herfst werd gelanceerd, heeft als bijkomend voordeel dat hij nog veiliger te bedienen is. Koolmonoxidevergiftiging, veroorzaakt door het gebruik van draagbare generatoren in afgesloten ruimtes, komt vaker voor dan velen dachten. Daarom heeft Honda de EU7000iSNAG uitgerust met een CO-sensor die de hoeveelheid koolmonoxide in de lucht rond de generator meet. De generator wordt uitgeschakeld als deze niveaus gevaarlijke niveaus bereiken.

    Honda 7000W Inverter Generator / Honda EU7000SNAG (Review)

    Afgezien van deze behoorlijk belangrijke verbetering, blijft de Honda EU7000iSNAG de fantastische machine die we zijn gaan bewonderen. De motor is de Honda GX390 EFI. Deze motor is de tweede alleen voor de grotere Honda V-Twin en wordt beschouwd als de beste voor draagbare energiemarkten. In de afgelopen decennia van onderzoek en engineering is de GX-motor geëvolueerd van fantastisch tot bijna perfect.

    VIDEO / Hoe de Honda EU7000iSNAG te bedienen

    Werking Honda EU7000is Generator

    Deze video is beschikbaar op YouTube

    23 Liter is een kleine hoeveelheid gas voor een generator van dit formaat. Deze generator kan ongelooflijke tijden draaien, ondanks wat het lijkt op een kleine brandstoftank. U kunt de tank vullen en de Honda EU7000iSNAG zal 16 uur draaien bij 25% belasting. Je kunt nog steeds 6,8 uur gebruik maken van een volle tank brandstof als je echt tot het uiterste gaat. Het is zeer eenvoudig in gebruik en uiterst zuinig. Het brandstofinjectiesysteem doet meer dan het brandstofverbruik verbeteren. Het is ook ultiem betrouwbaar en vereist in principe geen onderhoud gedurende de (zeer lange) levensduur van de machine.

    De Honda EU7000iSNAG is CARB-compatibel. In de andere 49 staten verkoopt Honda dezelfde generator met een ander achtervoegsel voor het modelnummer. Deze generator is verkrijgbaar in de EPA-gecertificeerde Honda EU7000iSNAN.

    De Honda EU7000iSNAG genereert 7.000 watt vermogen bij continu gebruik van 5.500 watt. vóór de komst van de Predator 8750 (gevolgd door de nog krachtigere Predator 57080) was de Honda EU7000iS de krachtigste inverter-generator die je kon krijgen. Het is de stilste generator in zijn formaat. Bijna niet te geloven.

    VIDEO – Meer informatie over het Honda CO Minder-systeem

    Honda Generator CO Minder Operation

    Bekijk deze video op YouTube

    Dankzij volledig metalen, supergeïsoleerde panelen die de EU7000iSNAG omsluiten, is hij superstil. Het maximale nominale geluidsniveau is slechts 58 dBA. Dit is aanzienlijk stiller dan een normale spreekstem. Deze stille werking is niet mogelijk met stillere invertergeneratoren. Bij 25% belasting, met de eco-modus-schakelaar aan, zal de Honda EU7000iSNAG niet meer dan ruisen op een afstand van 7,0 m, slechts 52dBA. Deze generator is vrijwel onverwoestbaar door zijn solide metalen panelen. Zelfs in de zwaarste omstandigheden zijn de motor en de dynamo beschermd tegen schade.

    Er is een nadeel aan het bouwen van de meest robuuste draagbare generator. De Honda EU7000iSNAG is met 1.194 kg extreem zwaar dankzij de hoogwaardige metalen componenten. Het is uitgerust met een wielset voor elk terrein, die zwaar is en kan worden gebruikt als draagbare generator. Deze wielen hebben dezelfde duurzaamheid als elk ander onderdeel van de generator. De Honda EU7000iSNAG heeft twee neerklapbare handgrepen, eveneens van de hoogste kwaliteitsstandaard.

    Een gebruiksvriendelijke generator, in alle opzichten, de Honda EU7000iSNAG heeft een elektrische starter, met een terugslagstarter als back-up. Deze motor heeft geen choke nodig, omdat hij elektronische brandstofinjectie heeft. De boordcomputer van de motor past het brandstofmengsel en het luchtmengsel aan de omgevingstemperatuur aan. De Honda-motor presteert op zijn best, ongeacht de temperatuur en is zo soepel mogelijk.

    Net als de rest van de componenten van de generator, is het bedieningspaneel gebouwd om alle soorten uitdagingen van het leven te weerstaan. Het dashboard is gemaakt van slagvast kunststof en alle stopcontacten en schakelaars zijn verzonken. Deze ruimte bevat 2 X duplex 125V 20A stopcontacten en een 30A afsluitbare uitgang 125V 125V. Er is ook een 125V/250V slotuitgang. Dit maakt het een omschakelaar, een RV-ready generator en een stopcontact dat kan worden vergrendeld tot 125V/250V. Alle stopcontacten worden gevoed door een elektronische stroomonderbreker en worden beschermd door stevige plastic afdekkingen.

    VIDEO Basisonderhoud voor uw Honda EU7000iSNAG

    Honda EU7000is Generatoronderhoud

    Deze video is beschikbaar op YouTube

    Het digitale scherm iMonitor is het meest geavanceerde dankzij het ingebouwde computergestuurde motorbewakings- en diagnosesysteem. Het kleine LCD-scherm geeft de gebruikelijke informatie, zoals draaiuren en watt. Aanvullende informatie zoals motortoerental en diagnose worden weergegeven op het kleine LCD-scherm. De normale waarschuwingslampjes voor laag oliepeil, systeem in orde en overbelasting bevinden zich bovenaan het gebruikerspaneel, samen met poorten voor een parallelle kit en een schakelaar voor de economy-modus.

    Het zou moeilijk zijn om mensen ervan te overtuigen dat de Honda EU7000iSNAG de moeite waard is na het lezen van de Predator57080 review. Deze generator is veel duurder. Hoewel een prijsverschil van slechts een paar honderd dollar misschien niet zo’n groot probleem lijkt, is het toch het overwegen waard. U kunt echter voor minder geld een krachtigere generator krijgen.

    Misschien is het mijn koppige, ouderwetse aandrang dat machines tientallen jaren mee moeten gaan of mijn liefde voor briljante techniek, maar de Honda EU7000iSNAG blijft mijn favoriete invertergenerator en de prijs zeker waard. Honda-betrouwbaarheid is onbetaalbaar, zoals het oude gezegde luidt. Brandstofverbruik en bouwkwaliteit die elke norm overtreft, is nog waardevoller. U kunt misschien een paar extra dollars uitgeven aan Honda’s 3-jarige residentiële en commerciële garanties.

    Wie maakt predatorgeneratoren?

    Omdat zoveel merken, die in Frankrijk gemaakt lijken te zijn, dat niet zijn, wordt deze vraag gesteld over zoveel producten. Veel populaire retailmerken doen er alles aan om hun Chinese afkomst te verhullen.

    Soms leiden productrecensies me op wilde ganzenjacht om de ware oorsprong van een product te ontdekken. Negen van de tien keer is China het antwoord. Ik denk terug aan de tijd dat Marco Polo de zijderoute ontdekte, een oude geheime route naar China. Tegenwoordig is de handel met China dominanter dan in enige andere periode in de geschiedenis. Hoewel de route naar China niet langer een mysterie is, is de werkelijke oorsprong van in China gemaakte producten dat vaak wel.

    U kunt op internet zoeken naar Predator generatoren. eindigt meestal met hetzelfde resultaat. Het antwoord is Harbor Freight. Ik was niet helemaal overtuigd door dit antwoord, aangezien Harbor Freight altijd een importeur van koopjesgoederen is geweest, geen fabrikant. Na wat onderzoek te hebben gedaan, ontdekte ik een zeer rotsachtig verleden voor het merk Predator.

    Een ding dat ik met zekerheid kon vaststellen, is dat Predator-motoren en -generatoren oorspronkelijk zijn vervaardigd door de Lifan Group. Een productiebedrijf in Chongqing, China. Lifan Industry Group, opgericht in 1992, is verantwoordelijk voor de productie van een breed scala aan producten, van sportschoenen tot motorfietsen en auto’s. Het lijkt erop dat het bedrijf zijn initiatief heeft geconcentreerd op het produceren van alleen motorfietsen. Het is echter niet duidelijk wat er met andere productieondernemingen is gebeurd.

    Een vluchtige observatie onthult dat Predator-motoren, die in de Predator-generatoren worden gebruikt, identiek zijn aan de Honda-kloonmotoren die oorspronkelijk door de Lifan Group werden vervaardigd. Niemand lijkt te willen dat we erachter komen wie vandaag de dag Predator-generatoren en -motoren maakt.

    Ik zou het hier niet laten rusten. Om mijn eigen vergelijkingen te maken, zocht ik zowel naar Predator Engines als naar Lifan-equivalenten. U kunt nog steeds motoren vinden die worden verkocht met het merk Lifan. Deze motoren zijn identiek aan de motoren die door Harbor Freight met het merk Predator worden verkocht. Deze motoren kunnen ook gebruikt worden in DuroMax generatoren. DuroMax-motoren zijn identiek aan de Predator- en Lifan-motoren. Het zijn gewoon rebranded versies.

    Deze motoren hebben een opvallende gelijkenis met Honda’s vergelijkbare modellen. Ik ben overgelaten aan het trekken van mijn eigen conclusies over de kwestie. Het is niet mogelijk om te bevestigen wie de Predator-motoren en -generatoren maakt. Ze worden nog steeds vervaardigd in de Chinese Lifan-fabriek. Harbor Freight heeft mogelijk het merk gekocht of heeft mogelijk een ander financieel belang in het bedrijf. Ik heb hier geen verslag van kunnen vinden, het is allemaal pure speculatie. Het is een gefundeerde gok. Ik twijfel er niet aan, ongeacht wie de eigenaar van het merk is, deze generatoren worden in China gemaakt.

    Hoewel sommigen een sterke minachting hebben voor in China gemaakte producten, deel ik deze mening niet. Een generator kan geweldig, middelmatig of gewoon rommel zijn. Het maakt niet uit waar de fabriek staat, het draait allemaal om de engineering, de gebruikte materialen en de kwaliteitscontrole. Deze criteria bepalen hoe de Predator het doet.

    Predator-generatoren Zijn Goed?

    Deze vraag zal een ingewikkeld antwoord hebben. Ik heb een aantal uitgesproken meningen over deze kwestie, en u moet zich ervan bewust zijn dat dit mijn mening is en niet door iedereen wordt gedeeld. Voordat ik in deze troebele wateren duik, moet ik over één ding duidelijk zijn. Predator-generatoren zijn fantastisch voor de prijs. De meeste kopers zullen worden aangetrokken door de ongelooflijke deal die ze krijgen.

    We moeten beginnen met een veelvoorkomende vraag: Zijn Predator-generatoren Honda-kopieën?

    Predator-motoren (of liever, Lifan-motoren) zijn niet uniek voor het merk Predator-generator. Er zijn veel variaties, elk gebruikt door verschillende merken. Ondanks alle mysterie en intriges rond deze motoren, lijken ze allemaal uit dezelfde fabriek in China te komen. Het basisontwerp is overgenomen van verschillende Honda GX-modellen. Hoewel Predator-motoren geen exacte klonen zijn van de originele Honda. Er zijn subtiele verschillen.

    Bij het vergelijken van Predator-motoren met de originele Honda’s, viel me op dat de gebruikte materialen anders zijn. De carburateur gemonteerd op de Predator 420cc-motor (gebruikt in de Predator 57080) lijkt erg op de Honda-carburateurs die ik ken. Ik voelde me echter aangetrokken tot het feit dat de Predator-carburateur een koperen zwevende kamer heeft. De Honda carburateur maakt gebruik van een aluminiumlegering. Hoewel de koperen versie goedkoper is, is deze niet zo effectief.

    Naarmate we dieper ingaan op het Predator vs Honda-debat, wil ik een snelle vergelijking maken met de basisfilosofie achter de merken. Dit is niet alleen van belang bij het beoordelen van Predator generatoren, maar geldt ook voor alle gekloonde goederen.

    Honda is sinds het begin een pionier op het gebied van motorbouw. Gedurende vele decennia zijn er talloze uren en miljoenen dollars besteed aan onderzoek en ontwikkeling. Honda-ingenieurs blijven hun motoren verbeteren. Deze enorme investering zal uiteraard worden weerspiegeld in de prijs die we betalen voor Honda-producten.

    Deze innovatie wordt vaak door een andere fabrikant gebruikt om R&D te besparen. Als het product identiek is, hoeft de consument zich daar geen zorgen over te maken. De inspanning om de kosten te verlagen beperkt zich echter niet tot R&D. Goedkopere materialen helpen ook om de prijs te drukken. Voor het klonen van een product zijn mogelijk kleine aanpassingen nodig om het kosteneffectiever of aanpasbaar aan verschillende toepassingen te maken. Uiteindelijk zie ik het zo; de Honda-filosofie is hoe je het beste kunt bouwen. De Predator-filosofie is hoe we de beste motor goedkoper kunnen bouwen. Dit kan ervoor zorgen dat kopers van generatoren winnen. Het is niet gemakkelijk.

    Ik zal dit punt illustreren door de 420cc-motor te vergelijken die de Predator 8750-invertergeneratoren aandrijft en de Predator 58080. De motor is in wezen een gemodificeerde Honda GX390-motor. De belangrijkste wijziging is de verhoging van de cilinderinhoud van 390 cc naar 420 cc.

    U hoeft niets te veranderen om het motorvermogen te vergroten. Je kunt de diameter van de zuiger vergroten door een iets groter blok in de motor te boren. U hoeft het motorblok of de kop niet aan te passen. De capaciteit kan ook worden vergroot door de zuiger in te korten. Het doel is om het volume van de verbrandingskamer te vergroten. Hierdoor neemt het motorvermogen toe en kan er meer brandstof per slag worden verbrand. Dit lijkt misschien voor de hand liggend voor iemand die niet veel weet van techniek. Meer vermogen uit dezelfde motor, zonder verhoging van de productiekosten. Het klinkt fantastisch.

    Als het zo eenvoudig was, zouden de Honda-ingenieurs met al hun expertise en onderzoek zeker hetzelfde doen. Waarom niet? Hier onthult de filosofie van het onderzoeken en bouwen van de beste motoren zijn verborgen waarde. Het was niet toevallig dat de Honda GX-motoren precies de juiste maat hadden. De motor is zorgvuldig berekend en getest om er zeker van te zijn dat hij onder alle omstandigheden werkt en betrouwbaar blijft.

    Wanneer u de brandstofverbranding in de motor verhoogt, genereert dit meer warmte. De originele Honda GX390-motor is ontworpen om perfect te passen bij de grootte van deze motor. Luchtstroom over het hoofd kan de warmte verspreiden die wordt gegenereerd tijdens de verbranding van brandstof.

    Oververhitting is niet altijd een probleem. Honda-motoren zijn ontworpen om onder alle bedrijfsomstandigheden met maximaal toerental te werken. Dit kan als overengineering worden beschouwd. Aangezien de originele motor is getest op situaties die in het echte leven niet vaak voorkomen, zult u dit probleem misschien nooit tegenkomen met uw Predator-generator. Op een koele dag zou het goed moeten komen. Zelfs op een warme dag zal uw motor oververhit raken als u hem te lang met een hoog toerental laat draaien.

    Als je een van de grotere Predator-generatoren gaat gebruiken met een grotere Honda-motor, raad ik aan om enkele voorzorgsmaatregelen te nemen om de motor te beschermen tegen oververhitting. Het is het beste om direct zonlicht te vermijden. Gebruik de generator in de schaduw of bouw een generatortent om het koel te houden. U kunt ook de panelen verwijderen die de generator omsluiten. Hoewel dit het geluid doet toenemen, zorgt het voor extra ventilatie om de motor te koelen. Om de koeling te verbeteren, hebben sommige mensen gaten in de panelen gemaakt. Een elektrische ventilator is de beste optie. Een elektrische ventilator kan vanuit uw huis op de generator worden aangesloten en op de motor worden gericht. Een meer permanente oplossing zou zijn om een elektrische koelventilator te kopen bij een auto-onderdelenwinkel. Deze kan achter op de motor worden gemonteerd, achter de ingebouwde mechanische ventilator.Door een thermostaat te installeren, wordt de ventilator ingeschakeld wanneer de motortemperatuur stijgt.

    Veel problemen met de carburateur komen vaak voor bij gekloonde motoren. Dit komt omdat de carburateur een van de meest geavanceerde onderdelen van de motor is. Veel onderdelen moeten nauwkeurig worden ontworpen om samen te werken. Inferieure fabricagetechnieken en materialen resulteren vaak in een carburateur die met de jaren problematisch wordt. Een betere carburateur lost je probleem op.

    Het is niet altijd mogelijk om een originele merk carburateur om te bouwen naar een gekloonde motor. U kunt sommige Predator-motoren aanpassen om met een Honda-carburateur te werken. Je zou wat onderzoek moeten doen voordat je dit probeert. Als uw Predator-generator problemen heeft met de carburateur, moet u de mogelijkheid onderzoeken om er een Honda-carburateur op te installeren. Dit bespaart u onderweg tijd en geld.

    Waarschijnlijk een van de grootste zorgen bij het kopen van goedkoop vervaardigde generatoren, is de kwestie van kwaliteitscontrole. High-end merken hechten doorgaans veel waarde aan reputatie, ook al kost het meer om dit te bereiken. Net als veel andere topmotorfabrikanten inspecteert Honda componenten terwijl ze worden geproduceerd. QC is een nauwgezette en doorlopende taak. Fabricagefouten zijn in geen enkel stadium acceptabel. Kwaliteitscontrole zonder tolerantie is kostbaar. Het zou veel goedkoper zijn om componenten die slechts kleine defecten hebben, niet opnieuw te fabriceren.

    Als het uw doel is om een motor betaalbaarder dan beter te maken, is de kwaliteitscontrole misschien niet zo rigoureus. Als een onderdeel niet perfect is, maar oké, zal de QC-manager (die meer bezig is met kosten dan met kwaliteit) het laten passeren. Dit resulteert vaak kort daarna in uitval van de doos of schade aan componenten.

    Tegenwoordig zijn slechte QC-praktijken gebruikelijk. Uw garantie dekt dit. Het kan een ongemak zijn, maar u zult het probleem hebben opgelost. Daarom moet u vertrouwen op uw merkintegriteit en een retailer vertrouwen.

    Over havenvracht

    Havenvracht is een van de meest populaire Amerikaanse retailers geworden. Hun gezond verstand benadering bij inkoop en distributie en hun toewijding aan klantenservice is wat hen zo populair maakt.

    In 1977 begon dit Californische bedrijf met een basisidee om goederen goedkoper te leveren door rechtstreeks bij de fabriek in te kopen. Wij, de consumenten, zullen profiteren van lagere prijzen omdat we de tussenpersoon hebben uitgeschakeld. Dit is geen nieuw concept. Grote retailers gebruiken hun koopkracht om ons goederen tegen lagere prijzen te brengen. Maar soms is groter niet altijd beter.

    Dit geldt met name als het gaat om klantenservice.

    Goedkope import uit China kan leiden tot lagere prijzen, maar het kan ook leiden tot slechte garantiereacties. Dit is waar Harbor Freight heeft bewezen een verdienstelijke detailhandelaar te zijn. Bij het onderzoeken van de Predator-generatoren voor deze recensie, heb ik talloze klantrecensies bekeken. Er waren van die onvermijdelijke klachten over de levering van defecte producten. Dit zie ik zelfs bij de beste merken.

    Het was de snelle en vriendelijke reactie van de Harbour Freight-klantenservice die ik het meest bemoedigend vond. Velen hebben commentaar geleverd op de snelle en vriendelijke reactie die ze hebben ontvangen bij reparaties en terugbetalingen onder garantie. De geld-terug-garantie van Harbor Freight binnen 90 dagen na aankoop is een geweldige functie. Hoewel deze garantie verkrijgbaar is bij andere retailers, kan het moeilijk zijn om je geld terug te krijgen. Harbor Freight lijkt erg meegaand in het oplossen van claims van klanten en het bespoedigen van terugbetalingen.

    Het is dit beleid dat het merk een trouwe aanhang heeft opgeleverd.

    Draagbare generatoren voor een veranderende wereld

    Klimaatverandering en energiecrisis. Deze twee woorden worden vaak door elkaar gebruikt en maken nu deel uit van het dagelijkse gesprek. De oorzaken van klimaatverandering is een hot topic geworden.

    Experts geloven dat dit een natuurlijke cyclus is. 2000 jaar geleden was onze planeet veel warmer dan in de afgelopen paar eeuwen. Sommige mensen hebben het gevoel dat we weersomstandigheden terugkrijgen die ooit gewoon waren.

    Algemeen wordt aangenomen dat klimaatverandering wordt veroorzaakt door ons verbruik van fossiele brandstoffen en de daaruit voortvloeiende uitstoot van broeikasgassen. Hoewel ik geen wetenschapper ben, denk ik dat de waarheid waarschijnlijk ergens tussen de twee ligt. De natuurlijke neiging om de temperatuur op aarde te verhogen kan worden verergerd door de uitstoot van broeikasgassen.

    Wat de reden ook is, het is duidelijk dat het klimaat verandert. Zelfs de meest optimistische onder ons kan niet ontkennen dat het gebeurt en er is weinig dat we kunnen doen om het te stoppen. Duurzame energie is een belangrijke stap voorwaarts. Ondanks onze inspanningen zullen we de komende jaren nog steeds te maken krijgen met extreem weer en stormen.

    We moeten realistisch zijn en ons aanpassen aan de veranderingen die op ons afkomen. Een onbetrouwbare elektriciteitsvoorziening is een van de grootste uitdagingen waarmee we vandaag worden geconfronteerd. De wereldbevolking groeit. Vooral in de ontwikkelingslanden neemt de verstedelijking toe. Elk jaar wordt onze afhankelijkheid van elektrische technologie groter. Dit alles zorgt ervoor dat de wereldwijde vraag naar elektriciteit snel toeneemt. Het evenwicht tussen vraag en aanbod is uiterst broos geworden, waardoor de kans op langdurige uitval toeneemt.

    Klimaatextremen brengen een nieuwe reeks complicaties met zich mee. Stormen en orkanen worden steeds frequenter en heviger. Black-outs kunnen vaak meerdere dagen of zelfs weken duren als gevolg van schade aan de infrastructuur. Noodstroom van back-upgeneratoren wordt in een tijd als deze essentieel.

    De meeste brownouts en black-outs gebeuren tijdens een hittegolf. De vraag naar elektriciteit voor het aandrijven van koelkasten en airconditioners stijgt wanneer de hittegolf extreem is. Overbelaste elektriciteitsnetten laten grote gebieden zonder stroom. Dit is wanneer we elektriciteit het meest nodig hebben in onze huizen en bedrijven. Als er geen elektriciteit is, zal je koelkast bij warm weer snel verouderen. Dit is wanneer airconditioners het meest nodig zijn.

    Naarmate het klimaat verandert en extremer wordt, worden we afhankelijker van noodstroomvoorziening. De beste optie is een draagbare generator.

    Als u niet veel stroom nodig heeft, kunnen draagbare energiecentrales op batterijen zeer geschikt zijn voor stroomuitval. Hoewel deze machines emissievrij zijn, leveren ze niet genoeg stroom om koeling of airconditioning te laten werken. Beperkte batterijopslag betekent ook dat u niet over de stroom beschikt die u nodig hebt voor langere stroomonderbrekingen. Hoewel batterijvermogen voordelen kan hebben, is het niet altijd de beste optie.

    We moeten de noodzaak erkennen om de elektriciteitsvoorziening in de toekomst veilig te stellen. Een efficiënte invertergenerator kan meer een noodzaak dan een luxe worden.

    Moderne invertergeneratoren zijn veel efficiënter dan de oude archaïsche, dampoprispingen, gasslurpende generatoren. Ze verbruiken heel weinig brandstof en hebben geweldige emissiecontrolesystemen. Ik zou dit geen groene stroom willen noemen. Dit is het beste dat we op dit moment hebben met de beschikbare technologie. Het is de enige manier om ervoor te zorgen dat onze huizen normaal functioneren, zelfs als er een stroomstoring is.