STIHL Staat Online Verkoop Toe Voor Dealers In De EU

Hoewel er goede redenen zijn om hun klanten tevreden te houden door online verkoop te weigeren, heeft dit hen de mogelijkheid gegeven om hun klanten voor te lichten door hen te laten zien hoe ze hun producten en veiligheidsprocedures goed kunnen onderhouden. Maar in een veranderende wereld waar alles online is, lijkt het een natuurlijke evolutie voor STIHL om te beginnen met verkopen via alle haalbare kanalen.

Online is here to stay, dus beter laat dan nooit. Ze hebben aangekondigd dat ze online verkoop via geautoriseerde dealers binnen de EU zullen toestaan. Hoera!

Geselecteerde STIHL- en VIKING-producten kunnen binnenkort online worden gekocht bij servicedealers binnen de EU. STIHL zet deze stap vanwege een nieuw wettelijk kader. De fabrikant van kettingzagen en ander elektrisch handgereedschap vertrouwt nog steeds uitsluitend op de servicedealer, maar houdt ook rekening met de huidige wettelijke vereisten binnen de EU en het groeiende belang van internet voor het segment van elektrisch gereedschap. De online business zal de lokale aanwezigheid van de dealers aanvullen. In de toekomst zal STIHL servicedealers een winkelplatform bieden. Hierdoor kunnen servicedealers zonder grote kosten en moeite op internet aanwezig zijn met een eigen website inclusief shopfunctie. Het is de bedoeling dat zoveel mogelijk dealers gebruik kunnen maken van dit nieuwe verkoopkanaal.Het internetplatform zorgt ook voor de gebruikelijke STIHL kwaliteitsuitstraling. Om de verkoop via internet aan te pakken, moet de STIHL-dealerovereenkomst worden aangepast met kwaliteitscriteria. De STIHL-dealer is nog steeds de enige en directe partner van de klant in de onlineverkoop, benadrukt Dr. Bertram Kandziora, voorzitter van de raad van bestuur.

Online reserveren en kopen

De dealerwebsite ondersteunt de klant bij zijn aankoopbeslissing met product- en dealerinformatie. De klant kan het volledige assortiment STIHL- en VIKING-producten online reserveren om bij de dealer af te halen. Producten die een uitgebreide instructie nodig hebben (bijv. kettingzagen en doorslijpmachines) vereisen nog steeds advies en instructie van de lokale dealer en kunnen daarom alleen online worden gereserveerd en persoonlijk worden afgeleverd in de gevestigde winkellocatie van de dealer. Aan de andere kant kunnen klanten producten kopen die minder uitgebreide persoonlijke instructie nodig hebben (bijv. Online klanten kunnen bladblazers, bosbouwmachines en VIKING-producten kopen en door de dealer laten verzenden.

STIHL naar aanleiding van een gewijzigd kader

Op de markt voor elektrisch gereedschap blijft het internetgebruik als handels- en informatieplatform toenemen. Tegelijkertijd houden wettelijke vereisten op Duits en EU-niveau steeds meer rekening met het veranderende gedrag van klanten. STIHL moet zich aanpassen aan deze nieuwe juridische omgeving.

De veiligheid van de klant is een topprioriteit voor STIHL

STIHL heeft altijd veel belang gehecht aan productkwaliteit en uitmuntende service. De merkfilosofie is gebaseerd op persoonlijk advies, deskundige begeleiding en snelle levering van kant-en-klare producten. Dr. Kandziora is de voorzitter van de Raad van Bestuur. Hij zegt: Veiligheid voor klanten heeft bij STIHL de hoogste prioriteit. Om die reden is het voor ons vooral belangrijk dat de klant door de dealer wordt geïnformeerd over het juiste gebruik van de producten. Wereldwijde onderzoeken bevestigen dat de klant hoogwaardig deskundig advies en vooral het persoonlijke contact met de dealer op prijs stelt.

Ga voor meer artikelen over stroomapparatuur voor buiten naar Outdoor Living.